Controller Pairing FAQ
Example: Four people can play, each person using one left Joy-Con and one right Joy-Con.
Example: Four people can play, each using two Joy-Con controllers attached to the Joy-Con grip.
On top of the limit of connected controllers by type, the number of connected controllers is also determined by the features being used on the controllers, and whether local communication is being used.
While using the Joy-Con controllers wirelessly, the holding position will depend on the single or multiplayer options for the software being used. To change the Joy-Con holding position, click here.