How to Use the LAN Play Feature of Mario Kart 8 Deluxe
Mario Kart 8 Deluxe supports LAN play, allowing players to connect multiple Nintendo Switch consoles together over a wired connection for the ultimate Mario Kart competition with up to 12 players.
If two players are playing on the same Nintendo Switch console, each player will use either one Joy-Con Controller (Left or Right) or one Nintendo Switch Pro-Controller.