NES Controller Does Not Respond in Handheld and Wireless Mode
If the system is already up to date, restart the console by holding down the POWER Button for three seconds, then selecting “Power Options” > “Restart”. - With the NES controllers attached to the console, test the buttons.
If the issue persists with a specific button or buttons, the problematic NES Controller(s) will need to be repaired.