NES Controller is Not Recognised While Attached to a Nintendo Switch Console
After attaching the NES Controllers to a Nintendo Switch console, the console does not detect one or both controllers.
Press the SYNC Button once, then press any other button to power on the controller again. - Attach and detach the NES Controllers several times.
Ensure that the NES Controller is correctly oriented and inserted all the way. - Verify that other controllers can be registered on the console.
Attach a pair of Joy-Con controllers and verify that they appear on the Controllers screen.
If the NES Controllers are not recognised in the Controllers screen while they are attached to the Nintendo Switch console, but the Joy-Con controllers can register correctly on the same console, then the non-working NES Controller(s) will need to be repaired.