Nintendo Switch Sports FAQ
Depending on the sport selected, Nintendo Switch Sports supports paired Joy-Con controllers, single Joy-Con controllers, and Joy-Con + leg strap setups. Nintendo Switch Pro Controllers are not compatible.
Nintendo Switch Sports does not support handheld mode. For the best play experience, use a Nintendo Switch or Nintendo Switch – OLED Model system in TV mode.
What can I do if my character isn't performing the correct actions when I move the Joy-Con controller?
If the issue only occurs when using the leg strap accessory, make sure that the strap is properly attached. Attach the leg strap to the centre of your left or right thigh and attach a left Joy-Con so that it faces forward. If the Joy-Con is not facing forward, it may be difficult for it to respond to a kicking motion.
When playing online, why is a Wi-Fi signal icon displayed in the corner of the screen?
If this message appears regularly and you notice that characters don't move correctly when shaking the Joy-Con, we recommend troubleshooting for wireless interference.