No Sound From Headphones Connected to Nintendo Switch
While using headphones with a Nintendo Switch console in handheld mode or tabletop mode, there is no sound.
If the setting "Mute When Headphones Are Disconnected" is turned on, by unplugging a headphone set or disconnecting a Bluetooth audio device, the sound on the console speakers will be muted until the volume buttons are pressed on the console, or until this setting is manually turned off.
Is this issue occurring while using wired headphones or wireless Bluetooth headphones?
3. If you are using Bluetooth headphones, make sure that they are currently connected to your console and use the volume controls on the headphones to ensure that the volume is turned up.
3. If there is still no sound, test the console using a different pair of headphones.
4. If there are separate volume controls on your headphones, increase the volume on the headphones.
Remove the saved pairing of your Bluetooth headphones, then pair them again.
3. If there is still no sound, test the console using a different pair of headphones. There may be a problem with the headphones.