The Kart Does Not Recognise a Gate While Driving (Mario Kart Live: Home Circuit)
The information in this article can help you when the Mario Kart Live: Home Circuit kart is unable to recognise one or more gates set up on a course.
The game can only recognise one set of 4 gates. If additional gates are set up on the course, they will not be recognised.
Remove any dirt, debris or objects that may reflect light, such as adhesive tape, from the gate.