Troubleshooting Issues Related to NAT
While troubleshooting NAT related issues, it is recommended that you test your internet connection after making any changes to the settings of your network to determine if the change improved your network's NAT type.
If you're not sure what type of devices you have, you may wish to contact your ISP or whomever provided you with the network devices.
Power cycle both your router and modem.
Restarting your network devices may resolve this issue. Ensure both devices power back on again prior to performing a connection test on the Nintendo Switch console.
2. Within your router's settings, place the Nintendo Switch console into a "DMZ."
Setting up a DMZ will allow the Nintendo Switch system to communicate directly to the internet and bypass the network firewall features of your router, which may be blocking some traffic necessary to connect with others.
While Nintendo provides this information for our consumers' use, it is up to each consumer to determine what security needs they have for their own networks, and to decide how best to configure their network settings to meet those needs.
If this does not resolve your issue and you continue to the next step, disable this setting on your router. A DMZ is not needed in combination with port forwarding.
If your network is blocking traffic needed for online communication, setting up port forwarding may resolve this.
3. Within your gateway's settings, forward ports to the Nintendo Switch console.
If you are still unable to connect, this may indicate an issue related to the network environment or wireless gateway being used.
Both a router and gateway are designed to let multiple devices connect, and this means they both handle NAT. Connecting online through both devices' when both are attempting to address NAT for the network can cause issues. If you acess the gateway's settings and place it into bridge mode, the gateway will act as a modem, and then let the router handle NAT for the network.