"A Communication Error Has Occurred" (Splatoon 3)
The information in this article can help you if you receive the error message "A communication error has occurred" in Splatoon 3.
Note: Multiplayer modes in Splatoon 3 involve up to 8 players connecting simultaneously, so this error may not always occur because of something on your end of the connection.
If this error occurs only occasionally, continue to monitor the situation to see if it improves.
If the error occurs consistently and you are unable to play online, please contact us for support.