The information in this article can help if you are unable to connect your Nintendo Switch console to a wired or wireless network and receive the error code 2110-2979.
If the Nintendo Switch console is using the same IP address as another device on the network, changing the IP address to an alternate, valid IP address may resolve this issue.
If the network you are connecting to does not require you to manually assign an IP address, than changing the "IP Address Settings" to "Automatic" from within the console's internet settings may resolve this issue, as the router will then assign the console a unique IP address.