How to Change/View the Settings of an Existing Internet Connection
Information on how to change the settings of a registered network (including wireless security, IP address, DNS, Proxy, MTU, etc.).
Enter the nickname you would like to give this network connection within the internet settings. If you leave this field blank, your router's SSID will be used as the network name for the registered network.
Select "Automatic" to have the IP address settings automatically obtained from the router, or select "Manual" and enter the appropriate network IP address, subnet mask, and gateway.
Select "Automatic" to have the DNS settings automatically obtained from the router, or select "Manual" and enter the appropriate primary and secondary DNS.
Select "Off" if you are not connecting through a proxy, or select "On" and enter the appropriate info for the proxy server, port, and auto-authentication.
Select "On" to allow the Nintendo Switch console to connect to hidden networks (networks that do not broadcast their SSID), or select "Off" to not allow this.