The information in this article can help you when Error code 2165-1001 is displayed on Nintendo Switch.
Restart the Nintendo Switch console by holding down the POWER Button for three seconds, then select Power Options followed by Restart.
If this information resolved your issue, then you’re all set! Be sure to check out the official Nintendo web-site for all the latest news and information about Nintendo’s products.
To ensure optimal performance, verify that your console has the latest system update.