Joy-Con Controller Power Issues
If the Joy-Con controllers will charge but the battery charge does not last very long, or if the controllers are unable to fully charge, the affected Joy-Con controllers will need to be repaired.
If the issue persists, the affected Joy-Con controller or controllers will need to be repaired.