How to Pair Joy-Con Controllers
Step by step instructions for pairing the Joy-Con controllers to the console in the Nintendo Switch family.
The console must be powered on. It is not possible to pair a controller while the console is in sleep mode.To which console do you want to pair the Joy-Con controller(s)?
From the HOME Menu, select "Controllers", then "Change Grip/Order". While the following screen is displayed, press and hold down the SYNC Button for at least one second on the Joy-Con you wish to pair.