Nintendo Switch Pro Controller Power Issues
1. Reset the AC adapter by leaving it unplugged from both ends for at least 30 seconds.
2. Connect the Nintendo Switch AC adapter directly to the Pro Controller and to a wall socket.
1. Power on the Nintendo Switch console and press any button on the Pro Controller.
1. If the recharge LED does not turn on at all, test the AC adapter by connecting it directly to the console.
Try the following:
1. Connect the AC adapter to the Nintendo Switch dock and to a wall socket, then connect the included USB charging cable to the dock and to the Pro Controller.
Continue using the console and Pro Controller as usual and monitor the situation.
1. Power on the Nintendo Switch Lite system and press any button on the Pro Controller.