Software Freezes or Displays a Black Screen During Startup (Splatoon 3)
The information in this article can help you if the game does not proceed past the initial loading screen in Splatoon 3 and appears to be stuck on a black screen.
Important: This issue was corrected with Splatoon 3 Version 1.1.1, released on 16 September 2022. Please ensure you have updated your software to the latest version.