Unable to Capture Screenshots
Important: Some applications and/or software do not support screenshot captures. This is by design and will be clearly indicated by the on-screen message, "Unable to take a capture now."
Note: You may be unable to capture screenshots during certain parts of the Ring Fit Adventure and Super Mario 3D All-Stars games after your system version has been updated to 15.0.0. Thank you for your patience while we look into this issue.
1. Remove the Nintendo Switch console from the dock and attach the Joy-Con controllers.
2. While on the HOME Menu, press the Capture Button on the left Joy-Con controller.
3. If you have verified that the intended application is compatible with the Capture Button, try testing the application using a different Joy-Con controller.
If there is no response with another left Joy-Con, then the Nintendo Switch console will need to be repaired. For testing purposes, include the non-working left Joy-Con controller.
If you have verified that the intended application is compatible with the Capture Button, but the issue persists, the Nintendo Switch Lite system will need to be repaired.