Button Mapping FAQ
This is a setting that allows you to change the button inputs for supported controllers on Nintendo Switch consoles.
You can also disable the inputs for certain buttons or change the control stick orientation while using the Joy-Con controller in solo horizontal grip.
This setting is supported for the Joy-Con (L), Joy-Con (R), and the Nintendo Switch Pro Controller. The button mapping on a Nintendo Switch Lite system can also be changed.
You can change the mapping for any button other than the POWER Button, the Volume Buttons, the HOME Button, and SYNC Button.
Important: You cannot configure other buttons to respond as the Volume, SYNC or POWER Button inputs.
The directional functionality of the control sticks (up, down, left, right, etc.) cannot be mapped to a button input. However, you can change the side each control stick is on. For example, the R Stick input can be configured on the L Stick.
Each controller must be configured separately. However, you can load a preset mapping and apply it to the same type of controller. For example, a preset for a left Joy-Con can be loaded for another left Joy-Con, but not for a right Joy-Con.
No. The button mapping settings are saved on the console, not on the controller. If you pair your controller with another console, the controls will revert to the default button mapping.
On each console, up to five different presets can be saved for the Joy-Con (L), five for the Joy-Con (R), and five for the Nintendo Switch Pro Controller.