How to Change the Button Mapping on Nintendo Switch Controllers
Note: Your mapping presets are saved on the Nintendo Switch console, not on the controller. If you change the mapping for your controller, it will not carry over if you pair the controller with another console.
Select Done to confirm the change.
3. On the left side of the screen select a controller whose mapping you want to reset, then select Reset.
Select Reset again to confirm.
Important: The controller configuration can also be reset when waking the console from sleep mode.
Important: You can only load a preset mapping if the controller is the same type as the one for which the preset was created. For example, an existing preset for a left Joy-Con can be loaded for another left Joy-Con, but not to a right Joy-Con.
Select an available preset from the mapping slots (1 through 5).
Important: This feature allows you to remap the Left Stick as the Right Stick and vice versa.
Select Control Stick Settings.
Important: This mapping change will apply the control sticks only while holding the Joy-Con as a dual-controller grip (vertically).
To change the control stick orientation, see How to Change the Control Stick Orientation on the Joy-Con.