Playing safely
Nintendo works tirelessly to ensure a safe play environment for your child. We encourage you to play games together with your child to increase your own understanding and monitor your child's play activity.
Nintendo systems feature Parental Controls, which allow you to customise your child's experience and prevent them from accessing any content that you have not permitted. Click here to find out more about Parental Controls.
Games receive an age rating when they are released, so these can be used as a good indicator of content and help you make an informed decision about which games your child can play. Click here to find out more about age ratings.