Part 1: Finding your network's IP address
Before entering settings on Wii U, you must know your network's IP address. This is most easily done on a computer that is already connected to your network.
The following steps differ depending on whether you use a Windows or Mac operating system (OS), so please choose the relevant option.
Click the Start button, usually located in the bottom-left corner.
2. Type Run into the Start Menu search and press Enter. (If no search is present, a "Run" option should be present instead.)
Select "Network" under "Internet and Network".
3. On the left side, select the type of connection you are using (Airport, Ethernet, etc.) The active connection should say "Connected".