Connecting Wii U to the Internet: Step-by-step description
In order to connect your Wii U console to the Internet, you'll need access to a wireless broadband connection.
If you receive an error message stating "The security key you have entered is incorrect," the security key you entered was not a valid security key. - Wii U will now perform a connection test.
If the connection test fails, select "OK" to receive an error code and detailed information on why the connection test failed. - If the connection test is successful, select "OK" to continue.
We recommend performing the system update as this will ensure you have access to recently released software and services.