Part 2: Entering settings on Wii U
After completing Part 1: Finding your network's IP address, perform the following steps on Wii U.
Tap "SSID" and enter your Wi-Fi network’s name (case-sensitive).
7. Tap "Security" and select your encryption method, then enter your Wi-Fi network’s security key.
Tap "Confirm".
11. An on-screen message will ask you to configure the DNS settings. Tap "Configure".
Option 1) Enter your router's IP address (that is, the default gateway) as the Primary DNS. Keep the Secondary DNS setting as 0.0.0.0.
Tap "Confirm" to return to the manual settings screen.
14. If you are using a proxy server, tap the arrow to the right, select "Proxy Settings" and enter your proxy information (most networks do not require this configuration.)
Tap "Connection Test" to test your connection.
18. Tap "OK" if the connection test was successful. If the connection test was not successful, please contact our Nintendo Service Centre who will be able to assist you.
If you wish to set this network as your default network, tap "Set".
If you have any questions or difficulties while setting up the Internet connection on your Wii U console, please contact our Nintendo Service Centre who will be happy to help.