Adding a second player
In 2 PLAYER MODE, a Wii Remote for a second player can be connected in one of two ways.
Option 1: Select a save game file and select the "2 PLAYERS" option from the menu screen that appears. When prompted by the on-screen message, press any button on a second synchronised Wii Remote. You will know the process has worked when the second blue light on player two's Wii Remote stays on.
Option 2: Alternatively, a second player can be added to the game on the Map Pause Menu. Select the "ADD / DROP PLAYER" option and repeat the process described above.
Important: The second Wii Remote should already be synchronised with the Wii system. You'll find more information about synchronising Wii Remotes by clicking here.