Choosing a Wireless Router
The Wii console is designed to be compatible with most home wireless routers and security standards. While we do not have a list of specific supported routers, checking for the following features on a router can help ensure you pick one that is compatible with the Wii console. Remember that you must have a highspeed Cable or DSL internet connection in order to connect your Wii online.
The Wii console is compatible with WEP, WPA and WPA2 encryption methods if you wish to enable wireless security on your router.