Using a Wired Router
The Wii LAN Adapter is required to connect the Wii console to a wired router. Non-Nintendo LAN Adapters are not compatible with the Wii console. You can still connect with the Nintendo Wi-Fi USB Connector, or by purchasing a wireless router.