Using a Wireless Router
If you are unable to get your home router working, please try adjusting the following settings. If you are not sure how to change the settings, please consult your router's manual, your router's manufacturer, or the internet service provider that installed your router.
If you are unable to get connected using your router, check to see if you have installed the latest firmware updates for your router. In many cases, downloading a firmware update can get the router capable of connecting the Wii console to the internet. If you have not done any firmware updates, please visit your router manufacturer's website to see if any updates are available. We recommend installing the firmware update and trying your connection again.
This is typically caused by wireless interference. For more information, click here.
Your access point will not show up when you Search for An Access Point if you have your Broadcasting set to "No" or "Disable." Some routers also refer to this security as "Stealth" mode. You can either change your broadcast setting to "Yes" or "Enable," or you can manually enter the SSID in the manual setup screen of your Wii console.
Check your router's settings to see if MAC Filtering is turned on. If you are unable to determine if the setting is on or off on your wireless router, it is likely that MAC Filtering is not being used.
If your router is designated as a "Pre-N" router, it may default to only the "N" band. This setting will not work with the Wii. Check your router's settings (typically in the "Wireless" tab) and make sure that it is set to "Auto," "Mixed," or something similar.
If there are other wireless devices in the area, they can interfere with the signal so much that the Wii console will not be able to connect to the router. Changing the wireless channel on your router may help. Most wireless routers have a channel range of 1 through 11. The best channels to try are usually 1, and 11, as they do not overlap with other channels. Typically, the channel settings for your router will be found in the router's main "Wireless" tab.
If the above options didn't help, you may need to use the "Manual Settings" and change your Wii console's settings to "Static IP"