The cursor moves when I don't move the Wii Remote, or the cursor doesn't match my movements.
If this problem is observed during play, perform the Wii MotionPlus corrective procedure by placing the Wii Remote (with Wii MotionPlus connected) face down on a flat surface, such as a table, and waiting for a few seconds before resuming play.