There is no response when I move the Wii Remote (with Wii MotionPlus connected).
Fully insert the connector plug into the Wii Remote's external extension connector, and slide the LOCK switch in the direction of the arrow until it locks.
Press the HOME Button to check the power level of the Wii Remote batteries, and replace them if necessary.
If, after checking the points above, there is still no response to your movements, disconnect and reinsert the connector plug of the Wii MotionPlus several times, check that it is correctly inserted, and try again.