When I move the Wii Remote (with Wii MotionPlus attached), the response is slow.
Depending on your TV, the signal sent to the TV could be displayed only after the image has been processed inside the TV. As this processing time can cause a delay, it is not a failure of the Wii console, Wii Remote, Wii MotionPlus or your TV.