Get back in the kitchen and cook up a storm on Nintendo DS! Cooking Mama 2 invites you to use the DS stylus as an all-in-one cooking utensil as you conjure up 80 new recipes as well as some old favourites. And with a table full of hungry guests waiting to sample your efforts, you’d better hope your skills as a master chef are up to scratch!
With 150 fast and fun mini-games that challenge your expertise in the kitchen, Cooking Mama 2 lets you try your hand at creating the perfect dish before setting it in front of a judge. Make too many mistakes and your finished creation will look – and probably taste – like a dog’s dinner. Get it right, however, and you can expect an overjoyed dinner guest and some high praise from Mama herself! You can even take notes of what you did to create your best recipes in your personal diary, where you can also keep pictures of how a finished creation should look if you get it right.
Under the watchful eye of Mama, you’ll have to stir, slice and simmer your meals on the Touch Screen, creating dishes from all over the world and learning from your mistakes as you go. The ability to customise your cooking experience by changing your outfit and pasting stickers you earn around the kitchen means you’ll feel right at home whenever you pull on your apron!
As well as serving up dinner for friends, Cooking Mama 2 lets you cook with them via DS Download Play. With just one copy of the game, you can challenge up to three friends to compete in rapid-fire mini-games that test your cooking skills to the limit and see who can really stand the heat in the kitchen!