Dolphin Island
Playing as either Greg or Mila, your adventure begins when you arrive on Dolphin Island – a tropical haven that is home to your uncle’s marine zoo. When you discover that the island faces an uncertain future because of a real estate company who want to replace the zoo with a hotel complex, you must play your part in saving the day.
To do that, you’ll have to act as the park manager; training and looking after the animals in your care and completing special missions that will help you to turn the marine zoo into a bigger attraction. You’ll need to learn about how to care for more than 30 different species including sharks, dolphins and killer whales by reading up on them in a library. Only then will you be able to provide them with the right habitat, feed them the correct food or heal them when they get sick.
You can check out a 3D overview of the island whenever you like, or zoom in to attend to the animals in the zoo. You can even trade some of the animals you are looking after with your friends thanks to the wireless capabilities of the DS.