Mega Man Zero Collection
Fight for the future harmony of civilisation as four classic Megaman Zero games come together on Nintendo DS.
Megaman Zero Collection features every game in the Megaman Zero series, offering gamers the opportunity to enjoy the entire epic saga on one Game Card for the first time. With DS-specific features adding to the overall experience, you’ll struggle to put your handheld down as you get to grips with futuristic weaponry and blast your way through meticulously designed 2D environments.
The story begins in the year 23XX, with a race known as Reploids in need of a hero to save them from persecution at the hands of the corrupt Neo Arcadia government. Enter Zero, a legendary warrior who is awoken and called upon to save the day years after being sealed away from the outside world. And so begins the adventure – an adventure that will lead Zero into battle against scores of enemies bent on his destruction and take him on a journey so big it spans four complete games!
Recognising the individuality of each title in the series, Megaman Zero gives you the freedom to play the games in any order you like or, alternatively, to tackle all four titles as if they were a single continuous adventure in Scenario Campaign Mode. Also new is the option of configuring the control scheme and a new dual-screen display that shows the main action on the top screen of the Nintendo DS while game-related information is displayed on the Touch Screen.
Megaman fans will also be glad to know the game collection offers an opportunity to unlock works of art as they progress and then view them at any time – adding just one more good reason to jump into Zero’s shoes and experience the explosive Megaman Zero Collection in a new way!