Moon
Take a giant leap into an atmospheric first-person shooter on Nintendo DS as you delve beneath the surface of the moon and discover that life on other planets is anything but friendly.
When strange energy readings and missing personnel are reported from Lunar Outpost Alpha, Major Edward Kane of the Extra-Terrestrial Encounter Organisation is duty-bound to investigate. As he quickly finds out, however, exploring the depths of space in 2058 can be a lonely and terrifying experience.
With impressive visuals running at 60 frames per second, Moon will immerse you in a tense sci-fi world that threatens danger at every turn as you lead Major Kane in his fight against a mysterious enemy. In fact, only the crackling communications of fellow ETEO soldiers through your radio will remind you that not everything in the universe is hostile.
Taking aim at enemies by moving your stylus on the Touch Screen and navigating environments with the +Control Pad, you’ll encounter an array of alien life forms determined to turn your mission into a lost cause.
Thankfully, you’ll pick up an arsenal of powerful weapons as you progress to aid you in your struggle. Snipe silently from the shadows with the Fermion laser rifle, shatter the silence with the Lepton Spread shotgun or go nuclear on the biggest bad guys with the high-impact Oxid Cannon. You’ll also want to take every opportunity to rip up the lunar landscape by hopping in your turret-equipped reconnaissance buggy or to use the Remote Search Droid when the need arises to probe the moon’s darkest corners.
With tricky puzzles to solve, giant bosses to battle and an engrossing storyline that unfolds as you delve deeper under the planet’s surface, Moon will transport you into a spectacular adventure that is truly out of this world.