Rooms: The Main Building
Puzzle fanatics better get their stylus ready for Rooms: The Main Building – a devilishly devious game packed with 100 challenging and exciting puzzles and designed to test the most ingenious minds.
Set in a dark and mysterious house called ‘Room Mansion’, the game plunges you into a virtual world based around 100 challenging sliding puzzles with a twist. In each room or level, you must think carefully and strategically to safely navigate your character to the room’s exit by sliding sections of the room in the same way as a traditional sliding puzzle. Your character can move from tile to tile, but only the tile that your character is standing in can be moved.
In this parallel world you will need to use an amazing array of unusual items and devices, including telephones that teleport you from one side of the room to the other and explosives to break through brick walls or other obstacles. And watch out – some rooms are filled with water and will need to be pumped out!
You will be forced to use all of your cunning to escape each level, in order to be rewarded with four golden puzzle pieces that are required to secure your way home. Perfectionists will also be pleased to know that bonuses are awarded if the background image is arranged correctly like in a jigsaw puzzle once you’ve reached the exit! Don’t worry if you require help along the way, as the strange and intriguing character, Mr Book, will be your guide and will show you how to move rooms and use items effectively in your big escape.