Hold onto your hats and get ready for the return of the fastest thing on two legs as Sonic the Hedgehog gears up for a new adventure on Nintendo DS. Sonic Colours sees Sonic making a comeback in a spectacular action adventure that combines the series trademark speed with classic platform game fun.
An extraordinary amusement park has been spotted orbiting Sonic’s home planet, and rumours are spreading that an alien race of Wisps, who have a unique colourful energy, are being held captive there by the evil Dr Eggman. Ever eager to help, Sonic arrives in the amusement park to not only discover that the rumours are true, but also that the strange colour energy of the Wisps can be used to his advantage as he aids in their liberation.
Sonic Colours for Nintendo DS makes full use of the system's dual screens as Sonic accelerates to adrenaline-pumping speeds and blasts through obstacles like never before. The game’s alien Wisps each have a unique “Colour Power” that, once freed, Sonic can absorb whilst speeding through the various theme park-inspired stages. The Wisp energy enables Sonic to create new paths through levels in a variety of ways, such as drilling through the ground or assuming the form of a speeding laser. Stringing the Wisp power-ups together creates a combo that increases Sonic’s boost gauge even more quickly, ensuring a super speedy gameplay experience for Sonic fans everywhere.
Each area of the amusement park-inspired world Sonic visits boasts its own unique visual style, and, just like the hero of the hour, the game’s levels are built for speed from top to toe!
Join Sonic on Nintendo DS as he bursts back into life in a vibrant new adventure that combines classic Sonic the Hedgehog gameplay with amazing new possibilities.
SEGA, the SEGA logo and Sonic Colours are either registered trademarks or trademarks of SEGA Corporation.