Embark on a momentous adventure, in a dimension where landfloats in the sky! Explore the magical world of Baten Kaitos, as you take the role of a watchful spirit attempting to protect Kalas and his companion, Xelha from unspeakable evil. The combination of beautifully designed character art and vivid pre-rendered backgrounds makes for a sumptuous visual experience, while a card-based battle system and over 1000 types of cards ensures a variety of unpredictable, intense face-offs. With a constantly shifting storyline and a world that's rich in detail, this is another crucial role playing game on Nintendo GameCube.