"Touken Ranbu Warriors" is an action game that is a collaboration between the "spirits of blades" simulation game "Touken Ranbu -ONLINE-" presented by DMM GAMES and NITRO PLUS, and the thrilling "1 vs. 1,000" WARRIORS series of KOEI TECMO GAMES.
●"Touken Ranbu" is in 3D at last. Witness the most beautiful graphics in the history of the WARRIORS series.
The Touken Danshi characters, which will be familiar to fans of the source material, rush about the battlefield in 3D.
In addition to the thrilling action you expect from the WARRIORS series, you can enjoy battles with a plentiful variety of animations, such as battling together with a partner and dueling.
●Fifteen blades incarnate from a drifting honmaru base set out on a historical drama in the Sengoku Era. Experience an original epic story that can only be found in this game.
The Touken Danshi, 15 blades incarnate who had been drifting aimlessly without a Saniwa master, are suddenly attacked by the History Retrograde Army.
After the battle, they are assigned by the Government of the Time to undertake "onslaught investigations."
The masterless blades have no choice but to depart for the chaotic world of the Sengoku Era, whose history had already begun to be altered.
●The honmaru serves as the base of the Touken Danshi. Enjoy tons of special events and elements that can only be found in this title.
The Touken Danshi can be placed freely within the 3D-depicted honmaru, the characters' base where they live.
Players can also see how the Touken Danshi are doing at the honmaru, as well as view original events unique to this title in which they interact with one another.
Between battles, players can take a break and enjoy mini-games such as "Pose Matching" and "Tag."