PAYDAY 2
PAYDAY 2 is an action-packed, four-player co-op shooter that once again lets gamers don the masks of the original PAYDAY crew – Dallas, Hoxton, Wolf and Chains – as they descend on Washington DC for an epic crime spree.
PAYDAY 2 comes with full touch screen menu support, and a newly developed rumble feature that responds as you, for example, fire weapons or throw grenades.
There’s also an added local multiplayer mode to CRIME.NET called CRIME.NET Local Play, which lets you set up a local game and invite friends that share the same local network*.
Finally, PAYDAY 2 comes with an exclusive character called Joy, who’s initially releasing only on Nintendo Switch – complete with her own mask and weapons.
Players must choose their crew carefully, because when the job goes down they will need the right mix of skills on their side.
The dynamic contract database CRIME.NET lets players pick and choose from available jobs by connecting with local Contractors – all with their own agenda and best interests in mind.
No heist ever plays out the same way twice, as heists come with random geometry and events.
As players progress they can invest in any of five special Skill Trees: Mastermind, Enforcer, Ghost, Technician and Fugitive. Each features a deep customisation tree of associated skills and equipment to master.
PAYDAY 2 features a completely new mask system, giving players the ability to craft their own unique mask together with a pattern and a colour.
A huge arsenal for the serious heister, covering everything from sniper to assault rifles. You can modify your weapon with optics, suppressors, fore grips, reticles, barrels, frames, stocks and lots more.
Each job allows for multiple approaches, such as slow and stealthy ambushes, to running in guns blazing.