Cooking Mama World Babysitting Mama
Is there anything Mama can’t do? She’s a talented cook, font of crafting knowledge and patient teacher of childcare skills! If you’d love to play a babysitting game on Wii, Babysitting Mama (from the Cooking Mama World series of games) might just be perfect for you!
Before you can babysit you’ll need someone to look after: the game is played using the Wii Remote and Nunchuk but it comes bundled with a plush baby doll, perfect for rocking and cuddling. Simply pop your Wii Remote into the back of the doll to create an interactive motion-detecting baby plush and you’re all set to play!
With five different babies in the game, you get to choose who you’d like to look after most and then take care of them. Babysitting Mama features 50 minigames all based on looking after your little one just like a real Mum or Dad, including: feeding, washing and burping your baby, playing peek-a-boo, baby’s first steps, catching items that baby throws and much more!
Don’t worry if you don’t know how to look after a little person, everyone has to learn sometime and Mama will teach you. Just let her show you what to do, then carefully copy her actions by following the prompts on-screen. You can tell how well you’re doing by the handy mood gauge that shows you how happy (or unhappy) your baby is feeling. Keep trying and soon you’ll be the best babysitter around!
Why not have a play date with a friend? Two players can look after their babies together for extra fun! Rock, sway, cuddle, comfort, swing, cradle and play with your baby in Cooking Mama World, Babysitting Mama for Wii.