Muramasa: The Demon Blade
Japanese mythology, frenzied swordplay and stunning hand-drawn animation collide in Muramasa: The Demon Blade - a new adventure for Wii that calls on you to assume the role of hero and overthrow a power-thirsty shogun.
Set in the mystical Genroku era, Muramasa positions you as a male ninja or female kunoichi charged with the task of stopping the corrupt and highly skilled ruler Tokogawa after his greed spills over and unleashes the might of the cursed Demon Blades. Using the blades brings only tragedy and chaos – chaos that will ultimately spread to release evil spirits and powerful Dragon and Demon Gods across the land.
As the would-be saviour of the story, it’s up to you to master the ways of the ninja and put your prowess to work in beautifully crafted levels that bring the mythology of the era to life. Scrolling vertically as well as horizontally, each 2D environment you encounter is the product of incredible attention to detail – with everything from the movement of characters’ clothes to explosive battle scenes created in exquisite detail.