NBA LIVE 08
You don’t need the right shoes to become a basketball star. In fact, you don’t need shoes at all. All you need is a Wii Remote and NBA Live 08. Featuring the new Family Play control system, anybody can rock the rim and drive to the hoop.
The first basketball game for Wii, NBA Live 08 puts the ball in your hands courtesy of the Wii Remote. To shoot the ball, all you need is a simple flick of the wrist. That’s almost all you need to know for the Family Play control system. With Family Play, all you need to do is use the Wii Remote to shoot, pass and steal the ball on defence. The computer AI will control player movement and all other player interactions. When you’re ready for a monster jam, just move the Wii Remote downward, just as if you were dunking the ball yourself.
Of course, for those more adept at playing roundball, plug the Nunchuk controller into the Wii Remote to take full control on the court. Using the motion-sensing capabilities of the Nunchuk can help you perform cross-over dribbles, just by tilting the Nunchuk in the direction you want to go. You’ll discover a variety of techniques and moves made possible only with the Wii controllers’ unique features.
The jam session doesn’t just stop at your home. Go online and play against other NBA Live 08 ballers - up to eight players can play a single game online! Grab three of your mates and take on all comers in this ultimate game of hoops.