Shaun White Skateboarding
Get on board and master the art of skating and creating as extreme sports legend Shaun White returns on Wii.
Following on from two top-notch snowboarding sojourns for the Nintendo system, the Shaun White series now shifts from the slopes to the streets to focus in on the Olympic gold medallist’s passion for skateboarding.
Putting an imaginative twist on extreme sports games, Shaun White Skateboarding sees you starting out in a dull, lifeless city where grey buildings and banal slogans dominate the landscape in every direction. Thankfully, via the power of downright sensational skating, it’s possible to turn the world around you into a vibrant and bustling metropolis!
As you skate, back alleys will become half pipes, streets will turn into ramps and average handrails will act as starting points for grinds that can be extended endlessly into the air to reshape the scenery of the city. The fruits of your trickery (and there are over 80 moves to master) will be evident in the changes you see around you, with lifeless concrete giving way to colour at every turn. And with the city stretching over massive districts that each boast their own unique challenges, the possibilities to skate and recreate are almost endless. Prepare to compete in races, collect items, unfold story elements and more!
Not only will your creativity alter your surroundings and increase the joy of skating in the city, you’ll also receive rewards that could come in the form of new items of clothing, cash to splash or in-game achievements. Naturally, the better your moves, the more success you can expect – which is why Shaun White Skateboarding takes advantage of the Wii Remote or Wii Balance Board to put you in total control. With the Wii Balance Board beneath your feet you’ll jump, flip and grind with intuitive movements of your body, while the Wii Remote and Nunchuk control scheme offers an alternative but equally engaging way to take charge of the action.
Adding to the overall experience and ensuring you don’t have to go it alone, the game is also jammed with co-op and head-to-head game modes. Whether joining friends to skate in four player split-screen play or competing in knock out competitions like Big Air and Big Bowl, Shaun White Skateboarding puts plenty of emphasis on the joys of cooperative and competitive play. You can even compare your best scores in various game modes with players around the planet by checking out the online leaderboards via Nintendo Wi-Fi Connection.
Push your imagination, play with friends and use the power of skating to transform a barren city into a thriving hub of activity in Shaun White Skateboarding for Wii. Extreme sports have never been so creative!