Tiger Woods PGA TOUR 08
A golf swing without confidence is like a boxer with a glass jaw. You can look good, you can have a pretty practice swing, but one nasty shot can send you reeling.
EA has brought the mental element of gameplay to Tiger Woods PGA TOUR 08. In addition to more responsive Wii Remote controls, the new links game sports a Shot Confidence feature. Shot Confidence uses factors from your previous rounds of golf, remembering such things as club selection, ball lie and hole type, to determine how confident you will be heading into a particular shot.
Learning from your mistakes, correcting your swings and taking advantage of your strengths will benefit you greatly in your quest for the new FedEx Cup Championship, the new highlight of the PGA Tour season.
Similar to Tiger Woods PGA TOUR 07, Tiger 08 lets you swing the Wii Remote as if it were a real golf club. Using the controller’s motion sensing capabilities, the game measures the straightness of your shot, in addition to the shot power, based on how you swing the Wii Remote.