Fortunately, the world has Alex, who happens to be one of the world’s foremost biologists - specialising in viral mutation profiles and genetic manipulation. Every studious biologist facing imminent global annihilation needs a sweet ride, and Alex is no exception. He has S.O.P.H.I.A., a shape-shifting, gas-guzzling, projectile-spewing weapon of destruction on four wheels.
Things look grim, but with Alex and S.O.P.H.I.A. on the case, the world just may have a chance this time.