Is your Kung Fu strong enough?
Kung Fu Funk is an off the wall 1970's Kung Fu movie-themed party game. Challenge up to three of your friends to see who has what it takes to become the ultimate Kung Fu master. There are many trials to overcome in three zany game modes. True to any Kung Fu movie you start with learning the Zen arts: a chilled out mode to get you familiar with the controls. Once your skills are fully waxed you enter the Kung Fu training movie montage which consists of insane mini-games. Once your skills are honed, you enter the ultimate battle as the instructor in your own disco Kung Fu dojo.
Kung Fu Funk is played using the Wii Remote and optionally the Nunchuk. You will have to perform all kinds of Kung Fu to progress. If you decide you don't want to use the Nunchuk you can just unplug it at anytime to play one-handed.