Sandy Beach is a fully 3D sandcastle-building game that utilises the Wii Remote to form and detail elaborate sand castles, images of which can then be captured and saved to your photo gallery. You can even enjoy co-op play as you design your sandcastle on the tranquil shores of Sandy Beach!
Watch out for the invading crabs in Crab Battle mode as they storm your sandcastle. You will need to strategically build your sandcastle and defend it with cannons as the crabs seek total destruction of your mighty sand creations.
After successfully defending your castle use your metal detector to search for hidden treasures to adorn your sandcastle or even find additional cannons to aid in warding off the pesky crabs.