Publication date: October 24th, 2023
Thank you for sharing your passion for Nintendo’s games, characters and worlds. Nintendo cares about the community and would like to support individuals who want to celebrate that passion by creating memorable co-operative and competitive play experiences. At the same time, we want to ensure that fans who are doing so are engaging with our games, characters, and worlds in a way that positively supports other fans, players and Nintendo.
In that spirit, we have created guidelines for individual Organisers to follow when hosting not-for-profit, small scale community tournaments (Community Tournaments) involving games for which Nintendo owns the copyright (Nintendo games). Please familiarise yourself with the guidelines below before planning a Community Tournament.
Nintendo reserves the right to take legal action against or cancel any Community Tournaments in its sole discretion, including any tournaments that violate or are likely to violate these guidelines, or Community Tournaments that Nintendo otherwise deems inappropriate. In addition, we may take measures such as prohibiting individuals who violate these guidelines, or engage in other inappropriate acts, from hosting tournaments in the future.
Nintendo is not responsible for any problems that may arise between Organisers, Participants, Spectators or third parties regarding the operation of the Community Tournament. In addition, please be advised that Nintendo will not respond to individual inquiries regarding the guidelines or Q&A.
We may update these guidelines and Q&A from time to time, so please check the latest guidelines and Q&A before announcing and conducting a Community Tournament.
If there are special provisions in other Nintendo guidelines, please follow those guidelines as well.
Q2. Is using Nintendo game logos and character images acceptable to promote Community Tournaments? Is it also permitted to use images from Nintendo games to decorate the venue or to use music, sound effects, etc., from Nintendo games as background music at the venue?
A2. No, it is not permitted to use Nintendo game logos, character images, game images, music, or sound effects for Community Tournament promotions, venue decorations, or venue background music. However, you are permitted to use footage and screenshots captured from Nintendo games for promotional materials for your tournament.
Q3. What are some of the tournaments that are not permitted by these guidelines?
Please note that Nintendo does not currently grant permission for individuals to organise commercial tournaments. We ask for your understanding.
Q4. How can we ensure that the total admission fees collected at in-person Community Tournaments do not exceed the total tournament setup costs?