NSwitch_GameWatch_Legendary_Logo.png
The original Game & Watch system was released in Japan in 1980 and was the very first handheld gaming console created by Nintendo. Now you can get your hands on a piece of history with a brand new entry in the series – a special golden Game & Watch that includes the original Super Mario Bros., a digital clock and more!
Jump over bottomless pits, stomp Goombas and enter Warp Pipes just as you remember – but with even tighter controls thanks to the system’s +Control Pad. Go it alone or pass to a friend for some two-player competition!
Looking for more of a challenge? Super Mario Bros.: The Lost Levels comes packed in, but if you’re wanting a more casual experience, then Ball (with extra Super Mario flair!) should tickle that fancy.
As time passes, the included digital clock may play 35 different animations – including some guest appearances from Mario’s friends and foes! Keep your eyes on the clock when saving Princess Peach isn’t on the current agenda.
Please note: We would like to inform you about an error with one of the digital clock’s 35 little touches in the Game & Watch: Super Mario Bros. system. Unfortunately, the ‘Mario Drawing’ song (vocalised in English only) that can be accessed by holding the A button, displays an incorrect language’s set of lyrics if German, French, Italian or Spanish is selected from the title screen. English, Dutch and Japanese languages remain unaffected. However, it is possible to change the language of the lyrics shown at any time while the song plays. Please see the table below for further details. Language settings can only be selected for the ‘Mario Drawing’ song. The system launch is not affected. Game & Watch: Super Mario Bros. will launch on November 13th as planned. We would like to apologise for any inconvenience caused.
Please note: The Game & Watch: Super Mario Bros. system (released November 13th) will continue to be shipped to retailers through approximately March 31st 2021, and will be available for purchase while supplies last.