Interview: Star Fox Command
If there's one man that knows the Star Fox series inside out, it's Takaya Imamura.
Beginning his career as an artist on the original Star Fox (Star Wing in Europe), Imamura-san went on to become lead artist on Star Fox 64 (Lylat Wars), supervisor of Star Fox Adventures and co-producer of Star Fox Assault.
Star Fox Command introduces not only intuitive touch screen controls but also a new turn-based strategy element to the long-running saga of Fox McCloud and co. Before each thrilling 3D dogfight, you can now plot your ships' flight paths simply by drawing on the touch screen.
Nintendo of Europe: Imamura-san, why did you decide to bring strategy to a series that is most famous for being purely a shooter?
Takaya Imamura: "A game called 'Star Fox 2', which was not actually released, once existed. In that game, there was a strategic system, which we thought suitable for Nintendo DS. That is how we started the project."
NoE: Star Fox Command has much more of a storyline than previous games in the series. Why is this?
TI: "This time, we wanted a somewhat different storyline of destiny for the characters, and not just a regular story like Hollywood movies. Consequently, we incorporated a multi-story system."
NoE: What can you tell us about Q-Games, the development team behind the game? How did Nintendo come to work with them on this project?
TI: "Mr. Dylan Cuthbert, the president of Q-Games, is one of the team members who created Star Fox [Star Wing]. I think this is the main reason why Nintendo came to work with them."